پایان نامه: بررسی ارتباط بین توانمندیهای مدیریتی و عملکرد فروش نمایندگان شرکت های بیمه |
چکیده. 1
1-1 مقدّمه. 3
1-2 بیان مسأله. 4
1-3 اهمیّت و ضرورت اجرای تحقیق.. 5
1-4 اهداف تحقیق.. 6
1-5 چارچوب نظری تحقیق.. 7
شکل 1-1)مدل تحلیلی تحقیق.. 8
1-6 سوالات و فرضیه های تحقیق.. 9
1-7 تعاریف عملیاتی متغیرهای تحقیق.. 10
1-8) قلمرو تحقیق.. 12
1-8-1) قلمرو موضوعی.. 12
1-8-2) قلمرو زمانی.. 12
1-8-3)قلمرو مکانی.. 12
فصل دوم
بخش اوّل.. 14
عملکرد فروش…. 14
2-1-1 مقدمه. 15
2-1-2 تشریح مفهوم عملکرد. 16
2-1-3 ارزیابی عملکرد. 18
2-1-4 دیدگاه های سنّتی و نوین درباره ارزیابی عملکرد. 18
جدول2-1) تفاوت های دو دیدگاه درباره ارزیابی عملکرد از نظر اسپف و همکاران( سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، 1382 ، ص 8). 20
2-1-5 فرایند ارزیابی عملکرد. 20
2-1-5-1 تدوین شاخص ها 21
2-1-5-2 تعیین وزن شاخص ها و اهمیت آنها 24
2-1-5-3 استاندارد گذاری و تعیین وضعیت عملکرد مطلوب شاخص ها 25
2-1-5-4 سنجش و اندازه گیری نتایج.. 25
2-1-5-5 استخراج نتایج.. 26
2-1-6 ارزیابی عملکرد مالی.. 26
جدول2-2):شاخص های اصلی جهت مقایسه عملکرد شرکتها(افجه و همکاران،1388،ص 11). 27
2-1-7 ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻓﺮﻭﺵ…. 30
بخش دوّم. 32
توانمندی های مدیریتی(بازاریابی،مالی،فنّاورانه). 32
2-2-1 مقدمه. 33
2-2-2 توانمندی های مدیریتی.. 34
شکل 2-1 نمایش توانمدیهای مدیریت… 35
2-2-2-1 عامل اول توانمندی بازاریابی: 35
2-2-2-2 عامل دوم توانمندی مالی: 43
2-2-2-3 عامل سوم توانمندی فنّاورانه: 47
3-2-2 پیشینه تحقیق.. 53
2-2-3 نتیجه گیری از مباحث نظری تحقیق.. 58
فصل سوم
3-1 مقدمه. 60
3-2 فرایند اجرایی پژوهش…. 60
3-3 روش تحقیق.. 60
4-3روش تجزیه و تحلیل دادهها 61
1-4-3 مدل یابی معادلات ساختاری (SEM). 62
شکل 3-1 : شکل کلی مدل معادلات ساختاری.. 63
2-4-3 اندیشه اساسی زیربنای مدل یابی ساختاری.. 63
3-4-3 ضرورت استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری.. 64
3-4-3 موارد کاربرد روش لیزرل.. 64
4-4-3 نرم افزار لیزرل.. 65
5-4-3 آزمون های برازندگی مدل کلی.. 65
3-4 جامعه و نمونه آماری.. 67
3-5 روش نمونه گیری.. 70
3-6 روش و ابزار جمعآوری اطّلاعات… 70
جدول3-1 تركیب سوالات پرسشنامه. 71
جدول 3-2 امتیازبندی مقیاس تحقیق.. 72
3-7-1 روایی پرسشنامه. 72
3-7-2 پایایی پرسشنامه. 72
جدول 3-3 : محاسبه ضریب آلفای کرونباخ.. 73
فصل چهارم
4-1 مقدّمه. 75
4-2 توصیف متغیر های تحقیق.. 75
4-2-1آمار توصیفی متغیرهای پژوهش…. 75
جدول 4-1) شاخصهای گرایش مرکزی و پراکندگی مربوط به متغیرهای پژوهش…. 75
نمودار4-1) هیستوگرام مربوط به متغیر توانمندی بازاریابی.. 76
نمودار 4-2)هسیتوگرام مربوط به متغیر توانمندی مالی.. 76
نمودار 4-3)هسیتوگرام مربوط به متغیر توانمندی فنّاورانه. 77
نمودار 4-4)هسیتوگرام مربوط به متغیر عملکردفروش…. 77
4-2-2 توصیف متغیرهای جمعیت شناختی.. 77
جدول 4-2 : تركیب اعضای جامعه آماری پرسشنامه به تفكیک جنسیت… 78
جدول 4-3 : تركیب اعضای جامعه آماری پرسشنامه به تفكیک سن.. 78
جدول 4-4 : تركیب اعضای جامعه آماری پرسشنامه به تفكیک مقطع تحصیلی.. 78
جدول 4-5 : تركیب اعضای نمونه آماری پرسشنامه به تفكیک سابقه ی خدمت… 79
4-3 تحلیل دادهها 79
4-4مراحل اساسی اجرای تحلیل SEM…. 80
شکل 4-1 نمایش مراحل اساسی اجرای SEM… 80
4-4شکل کلی مدل معادلات ساختاری.. 80
4-5 تحلیل عامل اکتشافی.. 82
4-5 – 1 تحلیل عاملی اکتشافی برای متغیر توانمندی بازاریابی.. 82
جدول 4-6 : آزمون کایزر میر اولکین و بارتلت برای متغیر توانمندی بازاریابی.. 82
4-5-2 تحلیل عاملی اکتشافی برای متغیر توانمندی فناورانه. 82
جدول 4-7 : آزمون کایزر میر اولکین و بارتلت برای متغیر توانمندی فناورانه. 82
4-5-2 تحلیل عاملی اکتشافی برای متغیر توانمندی مالی.. 83
جدول 4-8 : آزمون کایزر میر اولکین و بارتلت برای متغیر توانمندی مالی.. 83
4-5-2 تحلیل عاملی اکتشافی برای متغیر عملکرد فروش…. 83
جدول 4-9 : آزمون کایزر میر اولکین و بارتلت برای متغیر عملکرد فروش…. 83
4-6 برآورد مدل تحقیق.. 83
شكل4-2 مدل استاندارد تحقیق با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل.. 84
4-7 ارزیابی تناسب مدل.. 85
جدول 4-10 شاخص های به رازش ونتایج تحلیلی برای الگوی ارزیابی.. 87
4-8 نتایج آزمون فرضیه های تحقیق.. 88
شكل 4-3 مدل در حالت معناداری با t-value. 89
جدول1 1-4 وزنهای رگرسیونی- بارهای عاملی مدل پژوهش…. 91
فصل پنجم
5-1 مقدمه. 94
5-2 نتیجه گیری آمار توصیفی.. 94
5-3 نتایج آمار استنباطی.. 94
5-3-1 نتایج آزمون فرضیه اول.. 94
5-3-2 نتایج آزمون فرضیه دوم. 95
5-3-3 نتایج آزمون فرضیه سوم. 95
جدول 1-5 : خلاصه نتایج فرضیه های تحقیق.. 96
5-4 بحث و نتیجه گیری.. 96
5-5 پیشنهاد های تحقیق.. 97
5-6 پیشنهاد هایی برای تحقیقهای آینده. 98
5-7 محدودیت های پژوهش 99
چکیده
ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻓﺮﻭﺵ ﺍﺯ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺗﻮﺟﻪ ﺷﺮﮐﺘﻬﺎ ﺩﺭ ﻓﻀﺎﻱ ﺭﻗﺎﺑﺘﻲ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺍﺳﺖ. ﺗﻤـﺎﻣﻲ ﺗﻼﺷـﻬﺎﻱ ﻭﺍﺣـﺪﻫﺎﻱ ﻣﺨﺘﻠـﻒ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻭ ﻋﻤﻠﮑﺮﺩ ﻓﺮﻭﺵ ﺧﻼﺻﻪ ﻣﻲﺷﻮﺩ. بررسی پیوسته و مستمر مدیریت سازمان ها و توسعه ی آنها از نظر الزامات مدیریتی، گواه این ادعاست که الگوهای مدیریتی فعلی کفایت لازم را برای اداره ی سازمان های نوین نداشته و چالشها و الزامات جدیدی در رابطه با توسعه و گسترش سازمان های نوین مطرح می شود. هدف ازتحقیق حاضر بررسی رابطه میان توانمندیهای مدیریتی و عملکرد فروش نمایندگی های شرکت های بیمه میباشد. جامعه آماری این تحقیق مدیران و کارشناسان شرکتهای خصوصی و دولتی کشور است که شامل 20 شرکت میباشد از آنجا که تعداد جامعه آماری در تحقیق به عمل آمده محدود میباشد بنابراین کارشناسان و مدیران شرکت بیمه سامان بعنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور اندازه گیری شاخصه های مربوط به تحقیق یک پرسشنامه محقق ساخته طراحی شد که میزان اعتبار این پرسشنامه 845/0 بدستآمده است.
به منظور تفسیر نتایج حاصل از پژوهش از روش حل معادلات ساختاری به کمک نرم افزار لیزرل استفاده شده است که نتایج از آن نشان میدهدبین توانمندی بازاریابی،توانمندی فناورانه و توانمندی مالی مدیران با عملکرد فروش نمایندگان شرکت های بیمه ارتباط معنادار و مثبت وجود دارد.
1-1 مقدّمه
در مقدّمه، پژوهشگر سعی می کند با آوردن مطالبی برای خواننده ذهنیّت مناسبی را در رابطه با کلیّت پژوهش ایجاد کند. در واقع از این طریق میخواهد خواننده را با مبانی و کلیات موضوع پژوهش مورد نظر خود آشنا نماید(خاکی،1387،ص 5). مفاهیم مدیریت در طی سالهای اخیر، تفاوت و دگرگونیهای اساسی را شاهد بوده است. نگاهی به سیر تحوّلات سازمانها و مدیریت حاکم بر آنها نیز نشان می دهد که این مسیر تغییرات زیادی را در رابطه با شیوه مدیریت حاکم بر سازمانها داشته است. از سوی دیگر اقتصاد دانشمحور نیازمند حل پارادایمهای جدید مدیریتی است که اولین آن درک درست از سرمایه های دانشی است. هرگونه برنامه ریزی برای بهرهوری کارهای دانشی باید با درک وضعیّت فعلی آغاز شود. ابتدا باید پرسید آیا سازمان میداند که چه میداند؟
امروزه، مدیران در محیطها و سازمانهایی چون شرکت های بیمه، باید توجه خود را به این مهم معطوف کنند که ورودی و حتی گاهی خروجی سازمان آنها دانش است. در صورت پذیرش سازمان به عنوان سازمانی دانشمحور، نیازمند آن هستیم که تعریفی نو از مفاهیم، به خصوص مفاهیمی همچون ارزش سازمانی، فرهنگ سازمانی، دارایی های سازمانی، ساختار و ساز وکار مدیریتی، هوش سازمانی و توانمندیهای مدیریتی و نظایر آن داشته باشیم.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-09-30] [ 08:26:00 ب.ظ ]
|