فصل اول : کلیات تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….2

بیان مسأله………………………………………………………………………………………………………….3

اهمیت موضوع………………………………………………………………………………………………….4

اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………………..5

فرضیات تحقیق………………………………………………………………………………………………..6

سؤالات تحقیق………………………………………………………………………………………………..6

جامعه آماری و نمونه آماری……………………………………………………………………………..7

قلمرو مکانی و زمانی تحقیق……………………………………………………………………………..7

کاربرد نتایج تحقیق………………………………………………………………………………………..7

تعاریف……………………………………………………………………………………………………….8

فصل دوم: ادبیات تحقیق

مقدمه………………………………………………………………………………………………………..11

تعریف آموزش …………………………………………………………………………………………12

اهمیت آموزش …………………………………………………………………………………………14

یادگیری………………………………………………………………………………………………….15

آموزش کارکنان……………………………………………………………………………………..18

اصول آموزش کارکنان ………………………………………………………………………….19

الگوهای مناسب آموزش کارکنان‏……………………………………………………………22

روش و فنون آموزش در سازمانها …………………………………………………………..24

مقالات و پایان نامه ارشد

 

ارزشیابی آموزشی واهداف آن ……………………………………………………………..27

شاخصهای ارزشیابی آموزش ………………………………………………………………29

ضرورت تعیین اثر بخشی برنامه های آموزشى………………………………………..30

ارزیابی اثر بخشی دوره های آموزشى …………………………………………………..33

پیشینه ی تحقیق ………………………………………………………………………………..36

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

مقدمه……………………………………………………………………………………………..39

روش تحقیق…………………………………………………………………………………….40

ابزار گرد آوری داده ها……………………………………………………………………..40

روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………….41

آزمون آماری…………………………………………………………………………………..41

جامعه و نمونه ی آماری……………………………………………………………………..41

قلمرو تحقیق ……………………………………………………………………………………42

متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………………42

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

مقدمه……………………………………………………………………………………………….45

آمار های توصیفی………………………………………………………………………………46

آمار های استنباطی………………………………………………………………………………52

فـصــــل پنجــــــم: نتیجه گیری و پیشنهاد

مقدمه………………………………………………………………………………………………55

نتایج………………………………………………………………………………………………..56

پیشنهادات……………………………………………………………………………………….57

فهرست منابع……………………………………………………………………………………59

پیوست پرسشنامه………………………………………………………………………………63

 

فصل اول

کلیات تحقیق

مقدمه :

امروزه پیشرفت وتوسعه سازمانها وموسسات در گرو ارتقا سطح دانش ،مهارت ، رفتار وبینش منابع انسانی است بر همین اساس شاهد هستیم که اغلب موسسات وسازمان های پیشرو بیش از پیش توجه خود را به آموزش وبهسازی منابع انسانی معطوف داشته وتبیین جایگاه واقعی آموزش در مسیر توسعه سازمانها ،رسالتی بزرگ بر دوش آنها نهاده است.افزایش دانش وتغییرات پرشتاب تکنولوژی سبب شده است که سازمانها آموزش وبهسازی منابع انسانی را به عنوان محور توسعه در راس برنامه های خود قرار دهند.وبرای بالا بردن میزان توانمدی کارکنان خود از همه ابزار ممکن استفاده نمایند. چرا که گستره فراگیری آموزش در جهان امروز وابستگی مستقیم به متدولوژی پویا دارد.اما بهره گیری از این متدولوژی رابطه ی نزدیکی با ابزار برتر را اقتضا می کندوابزار برتر ،بهترین امکانات را برای تسهیل پویایی آموزش فراهم می آورد .در طول قرون آموزش ،وام دار ابزار ومنابعی بوده که دسترسی به آنهابا صرف عمر محقق وتحقیق همراه بوده وچه بسا پژوهش ها وپژوهشگران فراوانی به علت فقدان ابزار ومآخذ در این راه متوقف شده اند،امروزه همگان پذیرفته انداین راه دشواربه سریعترین شکل ممکن هموار شده وبه ساده ترین صورت قال دسترسی است.آموزشگران همیشه در آرزوی استفاده توامان ابزار دیداری، نوشتاری وشنیداری بوده اند تا در ارتقاتحصیل وتدریس ،بالاترین تاثیر را حاصل کنند.وجود تجهیزات چند رسانه ای وقدرت بهره گیری از همه ابزارآموزش ،رمز موفقیت این شیوه خواهد بود(پیدایی ،1382،3). با توجه به اینکه تجزیه وتحلیل میزان اثربخشی آموزش ها ،ظاهرا امری مشکل وبحث بر انگیز به نظر می رسد اما از یک ضرورت جدی برخوردار است ودر اغلب سازمان های امروزی ضرورت جدی برای ارزیابی توانایی وقابلیت‌های آموزشی کارکنان وجود دارد.لذا تحقیق حاضر به دنبال این است که با بررسی ابعاد مختلف اثر بخشی برنامه های آموزشی در بیمارستان شهدای سرپل زهاب گامی هر چند کوچک در راستای ارتقای سطح علمی وتوانمندی نیروی انسانی این سازمان بردارد.

بیان مسأله:

وجود برنامه های آموزشی مناسب به عنوان یکی از فاکتورهای مهم و مؤثر بر عملکرد کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است و نبود برنامه های کارا و مناسب باعث کاهش اثر بخشی و بهره وری سازمان شده و از طرفی تأثیرات منفی بر روحیه ی کارکنان خواهد گذاشت.

در این تحقیق به دنبال آن هستیم که با بهره گرفتن از روش های ارزشیابی مناسب میزان اثر بخشی برنامه های آموزشی در سازمان را مورد بررسی قرار دهیم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...