پایان نامه:رابطه باور های غیر منطقی و تیپ های شخصیتی با انتظار از ازدواج در دانشجویان |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل یکم: مقدمه
1-1 بیان مسئله. 3
1-2 اهمیت و ضرورت پژوهش… 4
1-3 هدف های پژوهش… 6
1-3-1 هدف اصلی.. 6
1-3-2 هدف های فرعی.. 6
1-4 فرضیه های پژوهش… 6
1-5 تعاریف… 6
1-5-1 تعاریف مفهومی.. 6
1-5-2 تعاریف عملیاتی.. 7
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه. 9
2-2 مبانی نظری.. 9
2-2-1 باورهای غیرمنطقی:مروری كلی بر نظریه درمان عقلانی ـ هیجانی ـ رفتاری.. 9
2-3 روش های شناختی: 11
2-4 روش های فراخوان عاطفی: 11
2-5 ماهیت سلامتی و آشفتگی روان شناختی.. 12
2-6 اصول ششگانه نظریه الیس: 15
2-7 باورهای غیرمنطقی: 16
2-7-1 انواع باورهای غیرمنطقی.. 17
2-8 تیپ های شخصیتی.. 21
2-9 تعریف ویژگیهای شخصیتی و شخصیت… 23
2-10 مراحل تحول شخصیت… 24
2-11 ظریهها یا طبقه بندیهای شخصیت… 25
2-11-1 رویکرد تیپ شناختی (سنخ شناختی) 25
2-11-2 طبقه بندی کرچمر. 26
2-11-3 طبقه بندی سهوجهی شلدون. 27
2-11-4 رویکرد صفات… 28
2-11-5 نظریه آلپورت… 28
2-11-6 رویکرد حیطه محدود. 28
2-11-7 رویکرد روانکاوی.. 29
2-11-8 رویکرد رفتارگرایی.. 31
2-11-9 رویکرد انسانگرایی.. 31
2-11-10 رویکرد یادگیری اجتماعی 32
2-11-11 رویکرد شناختی.. 32
2-11-12 رویکرد تحلیل عاملی.. 32
2-11-13 نظریه آیزنک 34
2-11-14 نظریه 16 عاملی کتل.. 36
2-11-15 نظریه مدل پنج عاملی رابرت مک کری و کوستا 37
2-12 ویژگیهای مهم الگوی پنج عاملی شخصیت… 39
2-13 کابرد الگوی پنج عاملی.. 40
2-14 فواید نظریههای شخصیت… 40
2-15 انتظار از ازدواج.. 40
2-15-1 ازدواج.. 40
2-15-2 تعریف ازدواج.. 40
2-15-3 هدف ازدواج.. 41
2-15-4 مزایای ازدواج و اهمیت آن. 41
2-15-5 آمادگی برای ازدواج.. 42
2-15-6 ملاکها و معیارهای ازدواج موفق.. 43
2-15-7 انتظارت از ازدواج.. 46
2-16 پیشینه ی تحقیقاتی.. 53
فصل سوم: روش پژوهش
3-1 روش پژوهش… 61
3-2 جامعه و نمونه مورد مطالعه. 61
3-3 ابزار های پژوهش… 61
3-4 روش گردآوری داده ها 64
3-5 روش تحلیل داده ها 65
فصل چهارم: نتایج پژوهش
4-1 توصیف داده ها 67
4-1-1 جنسیت 67
4-1-2 تحصیلات 68
4-1-3 ارتباط با جنس مخالف… 69
4-1-4 سن…….. 70
4-2 متغیرهای تحقیق.. 71
4-3 تحلیل داده ها 72
4-4 نتایج تکمیلی.. 79
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 نتیجه گیری.. 81
5-2 پیشنهادات و محدودیت های پژوهش… 84
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-09-30] [ 10:40:00 ق.ظ ]
|