چكیده:

این پژوهش با توجه به اهمیت موضوع به بررسی رابطه ی میان كیفیت خدمات با رضایت مندی مشتریان و تبلیغات شفاهی  در شركت بیمه ی دانا شهر ابهر پرداخته است.در بخش مبانی نظری و چارچوب تحقیق مفاهیم و تعاریف مربوط به خدمات ،رضایت مندی،وتبلیغات شفاهی وپیشینه ی تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. تعاریف بسیار زیادی از کیفیت شده است، اما وجه مشترک این تعارف سازگاری تطابق کالا یا خدمت با نیاز ها و انتظارات مشتری است. در تمام این تعاریف جلب رضایت مشتریان و بر اوردن خواسته های انان مهم ترین عامل است همچنین امروزه سازمان های تولیدی یا خدماتی، میزان رضایت مشتری را به عنوان معیار مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می کنند و این روند همچنان در حال افزایش است. اهمیت مشتری و رضایت او چیزی است که به رقابت در سطح جهانی بر می گردد. چنانکه در جایزه ی ملی کیفیت مالکم بالدریج چیزی حدود 30 درصد از کل امتیاز ها را میزان رضایت مشتریان تعیین می کند

با توجه به نا محدود بودن جامعه ی آماری با بهره گرفتن از فرمول مربوطه تعداد نمونه 384 محاسبه شد. پرسشنامه ی تحقیق حاوی 33 سوال بسته و یک سوال باز در میان اعضای نمونه توزیع گردید.در نهایت فرضیه های پژوهش با بهره گرفتن از داده های جمع آوری شده و نرم افزارspss مورد ازمون قرار گرفتند برای آ زمون فرضیات از آمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد كه این آزمون نشان داد در سطح اطمینان 95% میان ابعاد كیفیت خدمات و رضایت مندی مشتریان و همچنین میان رضایت و تبلیغات شفاهی ارتباط مثبت و معنادار وجود دارد همچنین  با بهره گرفتن از آزمون فرید من اولویت ابعاد كیفیت خدمات مشخص شد كه نشان داد در سطح اطمینان 95% بین 5بعد كیفیت خدمات تفاوت معنی دار وجود دارد یعنی رتبه های یكسانی ندارند و بیشترین رتبه به اعتماد و همدلی و كمترین به عوامل محسوس اختصاص دارد.

کلمات کلیدی:کیفیت خدمات، رضایت مندی مشتری و تبلیغات شفاهی 

فهرست مطالب

عنوان                                            صفحه

 

1-1)مقدمه 2

1-2)بیان مساله 3

1-3)اهمیت وضرورت موضوع تحقیق 4

1-4)پرسش اصلی تحقیق 4

1-5)اهداف پژوهش 4

1-6)فرضیات تحقیق 5

1-7)روش تحقیق 5

1-8)قلمرو تحقیق 5

1-9)تعداد نمونه و روش نمونه گیری 5

1-10)روش های آماری 6

1-11)تعاریف واژه ها و اصطلاحات 6

 

2-1)مقدمه 9

2-2)بخش اول: واكاوی ادبیات پژوهش و مبانی نظری 9

2-2-1)مفهوم خدمت 9

2-2-2)كیفیت خدمات 11

2-2-2-1)اهمیت كیفیت خدمات 11

2-2-2-2)مفهوم كیفیت خدمات 11

2-2-2-3)اجزای تشكیل دهنده ی كیفیت خدمات 12

2-2-2-4)ابعاد كیفیت خدمات 13

2-2-2-5)كیفیت خدمات 15

2-2-3)اهمیت كیفیت خدمات در صنعت بیمه 16

2-3)رضایت مشتری 17

 

مقالات و پایان نامه ارشد

 

2-3-1)مفهوم رضایت 17

2-3-2)فایده و رضایتمندی از نظر مشتری 17

2-3-3)كیفیت خدمات و رضایتمندی مشتری 18

2-3-4)ادراكات مشتری از كیفیت خدمات و رضایت مشتری 19

2-3-5)سنجش رضایت مشتری 20

2-3-6)مزایای رضایتمندی و كیفیت خدمات 20

2-4)تبلیغات شفاهی 20

2-4-1) تبلیغات شفاهی چیست؟ 20

2-4-2)پیشینه ی تبلیغات شفاهی 22

2-4-3)اهمیت تبلیغات شفاهی 22

2-4-4)رابطه ی وفاداری و تبلیغات شفاهی 24

2-4-5)مدیریت تبلیغات شفاهی 24

2-4-6)اهمیت تبلیغات شفاهی در صنایع خدماتی 25

2-3)بخش دوم:پیشینه ی پژوهش 26

2-3-1)پیشینه ی داخلی 26

2-3-2)پیشینه ی بین المللی 27

2-4)بخش سوم :تاریخچه ی بیمه 29

2-4-1)مفهوم بیمه 29

2-4-2)پیدایش فكر بیمه و تاریخچه ی آن در جهان 30

2-4-3)تاریخچه ی بیمه در ایران 31

2-5)چارچوب نظری تحقیق 32

 

مقدمه 35

3-2 ) روش تحقیق 35

3-3) متغیر های تحقیق 35

3-4) روش های گردآوری اطلاعات 36

3-5) روایی و پایایی پرسشنامه 37

3-5-1) تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه 37

3-5-2) تعیین اعتبار (روایی ) پرسشنامه 38

3-6) جامعه و نمونه ی آماری 39

3-6-1) جامعه ی آماری 39

3-6-2) نمونه ی آماری و روش محاسبه حجم نمونه 39

3-7) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 40

3-7-1 ) آزمون کولموگوروف – اسمیرنوف 40

3-7-2 ) ضریب همبستگی 41

3-7-3) تجزیه و تحلیل واریانس فریدمن 41

 

4-1) مقدمه 44

4-2 ) آمار توصیفی 44

4-2-1)سن پاسخگویان 44

4-2-2)جنسیت پاسخگویان 45

4-2-3)تحصیلات پاسخگویان 46

4-2-4)تجربه كاری پاسخگویان 46

4-2-5)درآمد پاسخگویان 47

4- 3 ) آزمون کولموگروف – اسمیر ونوف 47

4-4 ) محاسبه ی ضریب همبستگی اسپیرمن به منظور بررسی رابطه بین متغیر ها 49

4-  5  )تحلیل جانبی : 53

4- 5 -1 ) محاسبه ماتریس همبستگی به منظوربررسی رابطه بین متغیرها 53

58

5-1 ) مقدمه : 59

5- 2 ) بحث و نتیجه گیری 59

5-3)پیشنهادات: 61

5-4)پیشنهادات کاربردی 61

منابع و مأخذ 63

مقدمه:

امروزه تبلیغات شفاهی از اهمیت بسیاری نزد بازاریابان برخوردار گردیده است، تا جایی که عده ای معتقدند تبلیغات شفاهی از جمله موثرترین و کارامدترین شیوه های تبلیغاتی است.تبلیغات شفاهی بر مبنای ارتباطات شغاهی مابین یک مشتری بالقوه یا واقعی و دیگر افراد مثل تولید كنندگان یا ارائه دهندگان خدمت و غیره است كه این ارتباط ممكن است مثبت یا منفی باشد.اهمیت تبلیغات شفاهی در شكل گیری نگرش ها در زمینه ی تصمیم گیری خرید و نیز كاهش ریسك مرتبط با تصمیمات خرید مشتریان است.امروزه از تبلیغات از تبلیغات شفاهی مثبت به عنوان ابزاری قدرتمند در ارتقاء فروش محصولات یاد می كنند به طوری كه محصولات گمنام و ناشناخته را به سرعت در مسیر شهرت و آوازه ی تجاری قرار می دهد،لذا تبلیغات  شفاهی برای ارائه دهندگان خدمت از ارزش بالاتری برخوردار است چون در صنایع خدماتی افراد قبل از خرید نمی توانند این اجناس را امتحان و آزمایش كنند بنابر این افراد بیشتر به منابع اطلاعاتی قابل اعتمادی نیازمندند كه فرستنده ی آن مستقل از سازمان ارائه كننده ی خدمات باشد و هیچ سودی در این زمینه به او نرسد.تبلیغات شفاهی به دو شكل مثبت و منفی وجود دارد،معمولاً مشتریان ترجیح  می دهند خبرهای بد رادر محیط های منفی و تجربه های مثبت را در محیط های مثبت نشان دهند هر چند خریداران احتمالاً خبرهای بد را بیشتر از خبرهای خوب انتقال می دهند بدون اینكه لزوماً به تولید كننده یا ارائه كننده ی خدمات در مورد مشكلات خود اخطار بدهند.بنابراین تبلیغات شفاهی می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی رفتارهای خرید مصرف كنندگان داشته باشد.در صورتی كه كیفیت خدمات(عوامل محسوس،پاسخ گویی،اطمینان خاطر،قابلیت اعتبار و

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...