فهرست مطالب

عنوان                                                                                            صفحه

فصل یکم: مقدمه پژوهش

1-1 مقدمه 3

1-2 بیان مسأله 3

1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 5

1-4 اهداف تحقیق. 6

1-5 فرضیه‏های تحقیق. 6

1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی. 6

فصل دوم: پیشینه پژوهش

2-1 نظریه‫های حمایت اجتماعی. 9

2-2 تعریف مفهومی حمایت اجتماعی. 10

2-3 مولفه های حمایت اجتماعی. 10

2-4  روابط اجتماعی از منظر تحولی  11

2-5 روابط و رشد. 12

2-6     فقدان ارتباط و آثار آن. 13

2-7      عدم امکان انتقال دانسته‌ها 14

2-8      سکون نسبى زمان اجتماعى  14

2-9 فقدان زبان…. 15

2-10 گستره نظری دلبستگی. 16

2-10-1 تاریخچه دلبستگی.. 16

2-10-2 تعریف دلبستگی.. 17

2-10-3 نظریه دلبستگی.. 19

2-10-4 اهمیت نظریه دلبستگی.. 20

2-10-5 چارچوب تكاملی نظریه دلبستگی.. 21

2-10-6 مراحل دلبستگی.. 22

2-11 طبقه‌بندی كیفیت دلبستگی. 26

2-11-1 دلبستگی «ایمن» 26

مقالات و پایان نامه ارشد

 

2-11-2 دلبستگی ناایمن «اجتنابی» 27

2-11-3 دلبستگی ناایمن «دوسوگرا» 27

2-11-4 دلبستگی آشفته. 27

2-11-5 دلبستگی در بزرگسالی.. 27

2-12 دلبستگی و آسیب شناسی روانی. 28

2-13 روان‌شناسی دوستی و عوامل شکل‌گیری آن. 29

2-14 عوامل شکل گیری دوستی. 30

2-15 ارتباط بین حمایت اجتماعی و کیفیت دوستی. 32

2-16 کودک و دوستی ها 33

2-17 پیامدهای دوستی. 35

2-18 پیشینه پژوهش… 36

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

3-1 طرح پژوهش…. 40

3-2 معرفی متغیر ها 40

3-3 جامعه ی آماری. 40

3-4 نمونه و روش نمونه‫گیری. 40

3-5 ابزار پژوهش    40

3-6  روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها : 44

 فصل چهارم:یافته های پژوهش

4-1 یافته های توصیفی. 46

4-2  یافته های استنباطی…. 46

 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

5-1 نتیجه گیری. 53

5-2 محدودیت های پژوهش… 55

5-3 پیشنهادات پژوهشی. 55

5-4 پیشنهادات کاربردی. 55

 منابع……………………. 56

پیوست ها……………… 60

 

 

 

چکیده

هدف این پژوهش تعیین رابطه سبك‫های دلبستگی، كیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر بود. جامعه آماری شامل 300 نفراز دانشجویان دختر و پسر ورودی دانشگاه علوم و تحقیقات در رشته های علوم انسانی شهر کرمانشاه بود که  با توجه به نسبت دانشجویان دختر و پسر از تمام رشته ها  94 نفر دختر و 75 نفر پسر به طور تصادفی انتخاب شدند که این تعداد به طور کلی 169 نفر بدست آمد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های حمایت اجتماعی MOS، دوستی و عدم دوستی ریسمن و بییلنگهام و سبک دلبستگی بزرگسالان RAAS  بود.

 

یافته ها نشان داد كه سبک دلبستگی ایمن به طور معناداری بر حمایت اجتماعی و کیفیت دوستی تاثیر گذار است از طرفی  حمایت اجتماعی به طور معناداری بر کیفیت دوستی  دانشجویان تاثیر گذار است(01/0< p).

نتیجه گیری: با توجه به نیازی كه دانشجویان به حمایت اطرافیان دارند ، حمایت اجتماعی و سبك های

دلبستگی می تواند بر کیفیت دوستی این افراد   نقش به سزایی داشته باشد.

واژه های كلیدی: حمایت اجتماعی، دانشجویان،  سبك های دلبستگی، کیفیت دوستی

 

 

1   فصل یکم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...