پایان نامه:رابطه سبكهای دلبستگی، كیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر |
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل یکم: مقدمه پژوهش
1-1 مقدمه 3
1-2 بیان مسأله 3
1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق. 5
1-4 اهداف تحقیق. 6
1-5 فرضیههای تحقیق. 6
1-6 تعاریف مفهومی و عملیاتی. 6
فصل دوم: پیشینه پژوهش
2-1 نظریههای حمایت اجتماعی. 9
2-2 تعریف مفهومی حمایت اجتماعی. 10
2-3 مولفه های حمایت اجتماعی. 10
2-4 روابط اجتماعی از منظر تحولی 11
2-5 روابط و رشد. 12
2-6 فقدان ارتباط و آثار آن. 13
2-7 عدم امکان انتقال دانستهها 14
2-8 سکون نسبى زمان اجتماعى 14
2-9 فقدان زبان…. 15
2-10 گستره نظری دلبستگی. 16
2-10-1 تاریخچه دلبستگی.. 16
2-10-2 تعریف دلبستگی.. 17
2-10-3 نظریه دلبستگی.. 19
2-10-4 اهمیت نظریه دلبستگی.. 20
2-10-5 چارچوب تكاملی نظریه دلبستگی.. 21
2-10-6 مراحل دلبستگی.. 22
2-11 طبقهبندی كیفیت دلبستگی. 26
2-11-1 دلبستگی «ایمن» 26
2-11-2 دلبستگی ناایمن «اجتنابی» 27
2-11-3 دلبستگی ناایمن «دوسوگرا» 27
2-11-4 دلبستگی آشفته. 27
2-11-5 دلبستگی در بزرگسالی.. 27
2-12 دلبستگی و آسیب شناسی روانی. 28
2-13 روانشناسی دوستی و عوامل شکلگیری آن. 29
2-14 عوامل شکل گیری دوستی. 30
2-15 ارتباط بین حمایت اجتماعی و کیفیت دوستی. 32
2-16 کودک و دوستی ها 33
2-17 پیامدهای دوستی. 35
2-18 پیشینه پژوهش… 36
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1 طرح پژوهش…. 40
3-2 معرفی متغیر ها 40
3-3 جامعه ی آماری. 40
3-4 نمونه و روش نمونهگیری. 40
3-5 ابزار پژوهش 40
3-6 روش و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها : 44
فصل چهارم:یافته های پژوهش
4-1 یافته های توصیفی. 46
4-2 یافته های استنباطی…. 46
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1 نتیجه گیری. 53
5-2 محدودیت های پژوهش… 55
5-3 پیشنهادات پژوهشی. 55
5-4 پیشنهادات کاربردی. 55
منابع……………………. 56
پیوست ها……………… 60
چکیده
هدف این پژوهش تعیین رابطه سبكهای دلبستگی، كیفیت دوستی و حمایت اجتماعی در دانشجویان دختر و پسر بود. جامعه آماری شامل 300 نفراز دانشجویان دختر و پسر ورودی دانشگاه علوم و تحقیقات در رشته های علوم انسانی شهر کرمانشاه بود که با توجه به نسبت دانشجویان دختر و پسر از تمام رشته ها 94 نفر دختر و 75 نفر پسر به طور تصادفی انتخاب شدند که این تعداد به طور کلی 169 نفر بدست آمد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه های حمایت اجتماعی MOS، دوستی و عدم دوستی ریسمن و بییلنگهام و سبک دلبستگی بزرگسالان RAAS بود.
یافته ها نشان داد كه سبک دلبستگی ایمن به طور معناداری بر حمایت اجتماعی و کیفیت دوستی تاثیر گذار است از طرفی حمایت اجتماعی به طور معناداری بر کیفیت دوستی دانشجویان تاثیر گذار است(01/0< p).
نتیجه گیری: با توجه به نیازی كه دانشجویان به حمایت اطرافیان دارند ، حمایت اجتماعی و سبك های
دلبستگی می تواند بر کیفیت دوستی این افراد نقش به سزایی داشته باشد.
واژه های كلیدی: حمایت اجتماعی، دانشجویان، سبك های دلبستگی، کیفیت دوستی
1 فصل یکم
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-09-30] [ 10:39:00 ق.ظ ]
|