پایان نامه:مطالعه رفتار کاربر در شبکههای اجتماعی با تحلیل نقشه های مفهومی فازی |
فهرست مطالب
فصل اول – کلیات تحقیق… 1
1-1- مقدمه. 2
1-2- ضرورت مطالعه رفتار کاربر. 2
1-3- نیاز به نقشههای مفهومی فازی… 4
1-4- تعریف مسئله. 4
1-5- چالشهای پیش رو. 5
1-5-1- پویا بودن سامانه. 5
1-5-2- عدم قابلیت تفکیک پارامترهای کیفی… 5
1-6- روش تحقیق… 6
1-7-ساختار پایاننامه. 6
فصل دوم – نقشههای مفهومی فازی… 8
2-1- مقدمه. 9
2-2- تئوری مجموعههای کلاسیک….. 9
2-3- تئوری مجموعههای فازی… 10
2-4- نقشههای شناختی فازی… 12
2-4-1- خصوصیات نقشههای مفهومی فازی… 16
2-4-2- انواع نقشههای مفهومی فازی… 21
2-5- نتیجهگیری… 28
فصل سوم – رفتار کاربر. 29
3-1- مقدمه. 30
3-2- رفتار مصرفکننده. 30
3-3- رفتار مصرفکننده در اینترنت…. 33
3-4- رفتار کاربر در شبکههای اجتماعی… 34
3-4-1- پارامترهای مربوط به اجتماع.. 34
3-4-2- پارامترهای مربوط به وبسایت…. 35
3-4-3- پارامترهای مربوط به کاربر. 35
3-5- مدلهای رفتار خرید.. 35
3-5-1- مدل رفتار خرید هاوکینز. 36
3-5-2- مدل رفتار خرید هاوارد- شیث…. 36
3-5-3- مدل رفتار خرید انگل–کولات–بلک ول.. 36
3-6- مروری بر تحقیقات انجام شده. 37
3-7- نتیجهگیری… 39
فصل چهارم – مدل پیشنهادی… 40
4-1- مقدمه. 41
4-2- روند انجام تحلیل… 42
4-2-1- مطالعه موردی و استخراج عاملها 42
4-2-2- عاملهای مربوط به جامعه. 43
4-2-3- عاملهای مربوط به کاربر. 48
4-2-4- عاملهای مربوط به وبسایت…. 61
4-2-5- جدول مقایسه عاملها 71
4-3- روش دلفی… 74
4-4- ماتریس مجاورت FCM….. 77
4-5- نقشه مفهومی فازی… 78
4-6- تحلیل FCM….. 83
4-7- نتیجهگیری… 86
فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادها 87
5-1- نتایج.. 88
5-2- مزایا و موانع.. 90
5-3- پیشنهاد برای تحقیقات آتی… 90
مراجع.. 92
فهرست علائم و نشانهها
ATT………………………………………………………………………………………… Attitude
CLT……………………………………………………………………………………. Culture
DGF…………………………………………………………………… Demographical Factors
ECF………………………………………………………………………… Economical Factors
ENT………………………………………………………………………………… Entertainment
EOI…………………………………………………………………… Effective of Information
EXB…………………………………………………………………….. Exloratory Behaviour
FCM…………………………………………………………………… Fuzzy Cognnitive Map
GND…………………………………………………………………………………………. Gender
INF………………………………………………………………………………. Informativeness
INV…………………………………………………………………………………… Involvement
NFC…………………………………………………………………………. Need for Cognition
ORG…………………………………………………………………………………. Organization
OSL…………………………………………………………….. Optimum Stimulation Level
SNT……………………………………………………………………… Social Network Trust
STR……………………………………………………………………………………….. Structure
UCH………………………………………………………………………………. User Challenge
UCM…………………………………………………………………….. User Communication
UCN………………………………………………………………………….. User Convenience
UCS……………………………………………………………………………………… User Cost
UIF…………………………………………………………………………………. User Interface
UIN……………………………………………………………………………. User Interactivity
UND…………………………………………………………………………………….. User Need
USK……………………………………………………………………………………… User Skill
WCP………………………………………………………………….. Web Controlling Power
WLK…………………………………………………………………………….. Web Likeability
WMP……………………………………………………………….. Web Motivational Power
فهرست جدولها
جدول 2- 1 نگاشت مقدار عددی به مقادیر مفهومی.. 14
جدول 3- 1 مروری بر تحقیقات انجام شده. 37
جدول 4- 1 عاملهای استفادهشده و مقایسه آن ها 711
جدول 4- 2 ماتریس مجاورت نقشه مفهومی فازی.. 77
جدول 4- 3 ماتریس مجاورت برش نقشه مفهومی فازی.. 84
جدول 4- 4 تأثیر تک متغیرها بر روی متغیر هدف (SNT) طی 100 دوره 85
جدول 5- 1 تأثیر تک متغیرها بر روی متغیر هدف (SNT) طی 100 دوره 89
فهرست شکلها
شکل 1- 1 ساختار رهیافت پیشنهادی.. 6
شکل 2- 1 متغیر فازی دما با مقدار 25 درجه سانتیگراد در هر سه مجموعه فازی دمای سرد، گرم و معتدل قرار میگیرد ولی با درجه عضویتهای مختلف… 12
شکل 2- 2 رابطه 1+ و 1- بین گرهها در FCM… 13
شکل 4- 1 روند انجام پایان نامه. 42
شکل 4- 2 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی دامنه متغیر فرهنگ… 45
شکل 4- 3 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی دامنه متغیر جمعیت شناسی (میانگین سنی جمعیت) 46
شکل 4- 4 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی دامنه پارامتر اقتصادی (قدرت خرید) 47
شکل 4- 5 مجموعههای فازی مربوط به پارامتر جنسیت… 49
شکل 4- 6 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر رفتار اکتشافی.. 50
شکل 4- 7 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر گرایش…. 51
شکل 4- 8 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر درگیری.. 52
شکل 4- 9 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر نیاز به شناخت… 53
شکل 4- 10 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر سطح تحریک بهینه. 54
شکل 4- 11 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر چالش پذیری کاربر. 55
شکل 4- 12 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر مهارت کاربر. 56
شکل 4- 13 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر تعامل کاربر. 57
شکل 4- 14 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر آسودگی کاربر. 58
شکل 4- 15 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر هزینه کاربر. 58
شکل 4- 16 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر ارتباط کاربر. 59
شکل 4- 17 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر نیازکاربر. 60
شکل 4- 18 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر اعتماد کاربر. 61
شکل 4- 19 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر سرگرمی.. 63
شکل 4- 20 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر ارزشمندی اطلاعات.. 64
شکل 4- 21 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر کارآمدی محتوا 65
شکل 4- 22 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر سازمانیافتگی اطلاعات.. 66
شکل 4- 23 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر ساختار وبسایت… 67
شکل 4- 24 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر رابط کاربری وبسایت… 68
شکل 4- 25 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر قدرت کنترل وبسایت… 69
شکل 4- 26 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر دوست داشتنی بودن وبسایت… 70
شکل 4- 27 مجموعههای فازی تعریف شده بر روی پارامتر قدرت تحریک پذیری وبسایت… 71
شکل 4- 28 روابط منفی قوی بین پارامترها (1-) 79
شکل 4- 29 روابط منفی ضعیف بین پارامترها (0.5-) 80
شکل 4- 30 روابط مثبت ضعیف بین پارامترها (0.5+) 81
شکل 4- 31 روابط مثبت قوی بین پارامترها (1+) 82
شکل 4- 32 برشی از نقشه مفهومی فازی.. 83
فصل اول
کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
در جهان امروزی که کاربرد اینترنت و استفاده از شبکههای اجتماعی بسیار گسترش یافته است و جوانب مختلف زندگی انسانها را تحت شعاع قرار داده و همچنین تغییر نامحسوس رفتار کاربرها در برخورد با شبکههای اجتماعی، تحلیل رفتار کاربر برای سازمانها بسیار حائز اهمیت است. لذا در این بخش در مورد ضرورت تحلیل رفتار کاربر در شبکههای اجتماعی بحث شده و فضای مسئله بیان خواهد شد. علاوه بر این چالشهای پیش رو بررسی شده و ساختار روش تحقیق ارائه خواهد گردید.
1-2- ضرورت مطالعه رفتار کاربر
رفتار مصرفکننده یکی از مهمترین مسائلی است که در دهه های اخیر موردبحث و تحقیق قرارگرفته است. سازمانها همیشه خواهان فهم نحوه تصمیمگیری مصرفکننده بودهاند تا بتوانند در طراحی محصولات و خدمات خود از آن استفاده کنند.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-09-30] [ 11:38:00 ق.ظ ]
|