بعد از بیان نظرات پاسخگویان نسبت به گویه های در نظر گرفته شده جهت شناخت مکانیزم وسایل کنترل بیرونی، ۶ گویه مطرح شده را از طریق برنامه رایانه ای spss با یکدیگر ترکیب نموده و متغیر ترکیبی تحت عنوان وسایل مکانیزم کنترل بیرونی ساخته که نتایج حاصله در جدول ذیل آمده است.
جدول ۳۱ ): توزیع فراوانی ارزیابی پاسخگویان نسبت به چگونگی عمل مکانیزم وسایل کنترل بیرونی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گزینه ها فراوانی مطلق فراوانی خالص
خیلی ضعیف ۵۱ ۹/۱۵
ضعیف ۱۷۲ ۶/۵۳
قوی ۸۰ ۹/۲۴
بسیار قوی ۱۸ ۶/۵
جمع ۳۲۱ ۱۰۰
میانگین ۰۲/۲

داده های موجود در جدول فوق نشان می دهد از مجموع ۳۲۱ پاسخگوی مورد مطالعه ۹/۱۵ درصد چگونگی عمل وسایل مکانیزم کنترل بیرونی را در حد خیلی ضعیف، ۶/۵۳ درصد را در حد ضعیف، ۹/۲۴ درصد را در حد قوی و ۶/۵ درصد چگونگی عمل وسایل مکانیزم کنترل بیرونی را در حد بسیار قوی دانسته اند. مقایسه درصدهای فوق نشان می دهد اکثریت پاسخگویان مورد مطالعه (۵/۶۹ درصد) چگونگی عمل وسایل مکانیزم کنترل بیرونی را در حد خیلی ضعیف و ضعیف ارزیابی نموده و میانگین چگونگی عمل این مکانیزم ۰۲/۲ از ۴ می باشد. برای درک بهتر به ترسیم نمودار می پردازیم.
نمودار شماره ۲۷): توزیع فراوانی ارزیابی پاسخگویان مورد مطالعه نسبت به چگونگی عمل مکانیزم وسایل کنترل بیرونی

مبحث سوم: تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق در راستای پاسخگویی به اهداف و سوالات مطرح شده تعداد ۱۲ فرضیه در نظر گرفته ایم لذا برای شناخت رابطه این متغیرها با میزان اعتیاد پاسخگویان مورد مطالعه و همچنین شناخت میزان تفاوت پذیری میزان اعتیاد پاسخگویان مورد مطالعه از متغیرهای اسمی دوگانه و چندگانه و همچنین برای تعیین نقش متغیرهای فاصله ای در نظر گرفته شده در میزان و عمق اعتیاد پاسخگویان مورد مطالعه، متناسب با سطوح سنجش مقیاس متغیرها (اسمی، رتبه ای و فاصله ای ) از تکنیک های آماری استفاده شده است لازم به ذکر است که در جهت درک و شناخت لازم نسبت به این مبحث، را در طی چهار گفتار تحت عناوین: گفتار نخست: بررسی رابطه متغیرهای فاصله ای با میزان اعتیاد به مواد مخدر (متغیر وابسته)، گفتار دوم: بررسی میزان تفاوت پذیری میزان اعتیاد پاسخگویان از متغیرهای اسمی، گفتار سوم: بررسی میزان تفاوت پذیری وضعیت اعتیاد از متغیرهای اسمی چندگانه و سرانجام گفتار چهارم: تحلیل رگرسیونی رابطه بین متغیرهای مستقل با متغیر وابسته در ذیل به بررسی نتایج محاسبات می پردازیم.
گفتار نخست: بررسی رابطه متغیرهای فاصله ای با میزان اعتیاد به مواد مخدر (متغیر وابسته)
در این تحقیق متغیرهایی مانند: سن، سطح تحصیلات، میزان درآمد ماهیانه، مقدار هزینه صرف شده برای مصرف مواد مخدر در شبانه روز، سن شروع مصرف مواد مخدر، شرایط و وضعیت خانوادگی، میزان دسترسی به مواد مخدر، شیوه ی عمل مکانیزم های کنترل بیرونی به صورت فاصله ای مطرح گردیده اند که برای شناخت رابطه ی این متغیرها با متغیر وابسته از تکنیک ضریب همبستگی پیرسون استفاده نموده که در ذیل به تفکیک به بررسی و بیان نتایج محاسبات می پردازیم.
الف) بررسی رابطه متغیر سن با میزان اعتیاد به مواد مخدر (متغیر وابسته) با توجه به این واقعیت که متغیر سن بصورت فاصله ای مطرح گردیده لذا برای شناخت رابطه بین این متغیر با متغیر وابسته از ضریب همبستگی پیرسون استفاده نموده که نتایج محاسبات در جدول ذیل آمده است.
جدول ۳۲): خلاصه نتایج محاسبات رابطه ی متغیر مستقل سن پاسخگویان با میزان اعتیاد به مواد مخدر

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.

 

اعتیاد به مواد مخدر

 

 

 

 


 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...