• – کاتوزیان ، ناصر ، فلسفه حقوق ، جلد اول ، تهران ، شرکت سهامی انتشار ، ۱۳۷۷، ص ۵۲۳ ↑

 

تصویر درباره بازار سهام (بورس اوراق بهادار)

 

  • – باقرزاده، محمدرضا، ضمانت اجراهای صلح و امنیت بین المللی، قم، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، ۱۳۸۲، چاپ اول، ص ۲۱ و ۲۲٫ ↑
  • – موسوی خمینی، روح الله، رساله توضیح المسائل، ص۳۰۴ ↑
  • –  النجفی، محمدحسن، جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام، تهران: مکتبه الاسلامیه، بی تا، ج۳۱،ص ۱۳۸ ↑
  • – الشهید الثانی، الجبعی العاملی، زین الدین، پیشین، ج۱، ص۵۶۱ ↑
  • – نجفی، محمد حسن، پیشین، ص۱۳۸ ↑
  • – النساء، ۱۹ ↑
  • –  الحر العاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه إلی تحصیل مسائل الشریعه، قم: نشر آل البیت(ع)، چ۲، ۱۴۱۴ هـ ق، ص ۹ ↑
  • -همان ↑
  • –  طوسی، ابی جعفر، تبیان فی تفسیر القرآن، ج۲، ص۳۸۵؛ سیوری، جمال الدین،کنز العرفان، ج۲، ص۱۲۱٫ ↑
  • –  طباطبایی، محمدحسین، المیزان، ج۸، ص۱۸۱ ↑
  • – همان، ج۵، ص۳۶۴ ↑
  • -سوره نسا،آیه ۳۴ ↑
  • –  مطهری، مرتضی، نظریه استاد مطهری پیرامون حقوق زن« مجله زن روز»، ش۱۱۶۰، اسفند ۱۳۶۶، ص ۲۳ ↑
  • –  قرائتی، محسن، تفسیر نور، ج۲، ص۲۸۲ ↑
  • – « الرّجال قوّامون علی النّساء بما فضّل الله بعضهم علی بعض و بما أنفقوا من أموالهم ….» ↑
  • –  صادقی تهرانی، محمد، الفرقان فی تفسیر القرآن، ج۷، ص۳۸ ↑
  • -سوره نسا،آیه۳۲ ↑
  • – مکارم شیرازی، ناصـر، برگزیده تفسیر نمونه، تحقیق علی بابایی، دار الکتب الإسلامیـه، ۱۳۸۲هـ ش ، ص ۱۱۰ و ۱۱۱ ↑
  • – همان ↑
  • –  الحر العاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه إلی تحصیل مسائل الشریعه، قم: نشر آل البیت(ع)، چ۲، ۱۴۱۴ هـ ق، ج۵۱ ، ص۲۵۱ ↑
  • –  النوری الطبرسی، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، بیروت: نشر آل البیت(ع)، چ۱، ۱۴۰۸ هـ ق، ج۲،ص ۲۴۸ ↑
  • –  الحر عاملی، محمد بن الحسن، پیشین، ج۱۴، ص ۱۱۵ ↑
  •  نجفی، محمدحسن، پیشین، ج۳۱، ص۱۴۸ ↑
  • – – الموسوی الخمینی، روح ا… ، پیشین، ص۳۰۳ ↑
  • – جعفری لنگرودی، محمدجعفر، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، ج۱، ص۷۳۹ ↑
  • – صفایی،حسین؛ امامی، اسدا… ، حقوق خانواده، تهران: دانشگاه تهران چ۱، ۱۳۶۹هـ ش، ج۱،ص ۱۴۴ ↑
  • – کاتوزیان، ناصر، قواعد عمومی قراردادها، ج۲، ص۲ ↑
  • – همان ↑
  • – جعفری لنگرودی، محمدجعفر، پیشین، ص۷۴۰ ↑
  • –  البقره: ۲۸۶٫ ↑
  • –  الکرکی، علی بن الحسین، جامع المقاصد فـی شرح القواعد، ج۱۲، قم ، نشر معارف اهل البیت (ع) ، بی تا ،ص۱۰۶ ↑
  • – تفویض مسئولیت به نااهلان مصداق ظلم بوده و ظلم قبیح ذاتی بوده و مورد تقبیح عقل است. ↑
  • – النساء: ۵۸ ↑
  • – «التمکین الکامل, و هو التخلیه بینها و بینه بحیث لاتخص موضعاً»، محقق حلی, شرایع الاسلام فی مسائل الحلال والحرام، جزء ۲, ص۳۴۷٫ ↑
  • – «فان التمکین عباره عن حاله الحضور فی مقام اراده الزوج للاستمتاع» اراکی, ص ۷۴۲٫ ↑
  • – کاتوزیان،ناصر پیشین ، ج ۱، ص ۲۲۸٫ ↑
  • -ره پیک ،سیامک وجانباز،علی ، اثر تمکین عام در سقوط حق حبس زوجه ،فصلنامه نقد رای ،سال اول ،شماره اول،۱۳۹۱،ص ۴ ↑
  • – Gerard Cornu Droit civil, La famille, ۲ème Edition, Montchrestien ۱۹۹۱, Paris, p. ۴۴ ↑
  • – محقق حلی، شرائع الاسلام به نقل از جواهر الکلام ج ۳۱ ص ۲۰۲ ↑
  • -لطفی ،اسد الله،حقوق خانواده،ج ۱،تهران:انتشارات خرسندی،۱۳۸۸ ،ص ۲۷۰ ↑
  • -کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی خانواده، ص ۱۶۲ ↑
  • -جعفری عابده ،بتول ،وظایف زوجین نسبت به همدیگر،نشریه طهورا ،شماره ۱۰ ،۱۳۹۰ ،ص ۱۱۲ ↑
  • -ناصر کاتوزیان، حقوق مدنی خانواده؛ ص ۲۲ ↑
  • – طباطبایی، محمد حسین، تفسیر المیزان ،ج۵، تهران: دار المکتب الإسلامیه، چ۴، ۱۳۶۲ هـ ش،ص ۲۲۴ ↑
  • -نسا /۱۹ ↑
  • – بحار ج ۱۰۳ ص ۲۲۶ ↑
  • – المجلسی، محمدباقر، بحار الأنوار، تهران: المکتبه الإسلامیه، ۱۳۸۴ ق، ج ۱۰۳ ،ص ۳۸۹ ↑
  • – همان، ص۳۸۵ ↑
  • – جعفری لنگرودی، محمدجعفر، ص ۱۵۸ ↑
  • – صفائی، حسین؛ امامی، اسدالله، حقوق خانواده، ج۱، ص۱۶۱ ↑
  • -قرآن کریم، نساء، آیه ۳: إن یرید اصلاحاً یوفق الله بینهما. ↑
  • – کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی خانواده، ص ۱۶۱ ↑
  • – امامی، اسد الله، حقوق خانواده، تهران: دانشگاه تهران، ۱۳۷۲،ص ۴۳۰ ↑
  • – محقق داماد، سید مصطفی، حقوق خانواده، همان ، ص۲۸۷ ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...