ضمانت اجرای تعهدات غیر مالی در حقوق خانواده- قسمت ۱۵ |
- – کاتوزیان ، ناصر ، فلسفه حقوق ، جلد اول ، تهران ، شرکت سهامی انتشار ، ۱۳۷۷، ص ۵۲۳ ↑
- – باقرزاده، محمدرضا، ضمانت اجراهای صلح و امنیت بین المللی، قم، انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، ۱۳۸۲، چاپ اول، ص ۲۱ و ۲۲٫ ↑
- – موسوی خمینی، روح الله، رساله توضیح المسائل، ص۳۰۴ ↑
- – النجفی، محمدحسن، جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام، تهران: مکتبه الاسلامیه، بی تا، ج۳۱،ص ۱۳۸ ↑
- – الشهید الثانی، الجبعی العاملی، زین الدین، پیشین، ج۱، ص۵۶۱ ↑
- – نجفی، محمد حسن، پیشین، ص۱۳۸ ↑
- – النساء، ۱۹ ↑
- – الحر العاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه إلی تحصیل مسائل الشریعه، قم: نشر آل البیت(ع)، چ۲، ۱۴۱۴ هـ ق، ص ۹ ↑
- -همان ↑
- – طوسی، ابی جعفر، تبیان فی تفسیر القرآن، ج۲، ص۳۸۵؛ سیوری، جمال الدین،کنز العرفان، ج۲، ص۱۲۱٫ ↑
- – طباطبایی، محمدحسین، المیزان، ج۸، ص۱۸۱ ↑
- – همان، ج۵، ص۳۶۴ ↑
- -سوره نسا،آیه ۳۴ ↑
- – مطهری، مرتضی، نظریه استاد مطهری پیرامون حقوق زن« مجله زن روز»، ش۱۱۶۰، اسفند ۱۳۶۶، ص ۲۳ ↑
- – قرائتی، محسن، تفسیر نور، ج۲، ص۲۸۲ ↑
- – « الرّجال قوّامون علی النّساء بما فضّل الله بعضهم علی بعض و بما أنفقوا من أموالهم ….» ↑
- – صادقی تهرانی، محمد، الفرقان فی تفسیر القرآن، ج۷، ص۳۸ ↑
- -سوره نسا،آیه۳۲ ↑
- – مکارم شیرازی، ناصـر، برگزیده تفسیر نمونه، تحقیق علی بابایی، دار الکتب الإسلامیـه، ۱۳۸۲هـ ش ، ص ۱۱۰ و ۱۱۱ ↑
- – همان ↑
- – الحر العاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه إلی تحصیل مسائل الشریعه، قم: نشر آل البیت(ع)، چ۲، ۱۴۱۴ هـ ق، ج۵۱ ، ص۲۵۱ ↑
- – النوری الطبرسی، حسین، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، بیروت: نشر آل البیت(ع)، چ۱، ۱۴۰۸ هـ ق، ج۲،ص ۲۴۸ ↑
- – الحر عاملی، محمد بن الحسن، پیشین، ج۱۴، ص ۱۱۵ ↑
- نجفی، محمدحسن، پیشین، ج۳۱، ص۱۴۸ ↑
- – – الموسوی الخمینی، روح ا… ، پیشین، ص۳۰۳ ↑
- – جعفری لنگرودی، محمدجعفر، مبسوط در ترمینولوژی حقوق، ج۱، ص۷۳۹ ↑
- – صفایی،حسین؛ امامی، اسدا… ، حقوق خانواده، تهران: دانشگاه تهران چ۱، ۱۳۶۹هـ ش، ج۱،ص ۱۴۴ ↑
- – کاتوزیان، ناصر، قواعد عمومی قراردادها، ج۲، ص۲ ↑
- – همان ↑
- – جعفری لنگرودی، محمدجعفر، پیشین، ص۷۴۰ ↑
- – البقره: ۲۸۶٫ ↑
- – الکرکی، علی بن الحسین، جامع المقاصد فـی شرح القواعد، ج۱۲، قم ، نشر معارف اهل البیت (ع) ، بی تا ،ص۱۰۶ ↑
- – تفویض مسئولیت به نااهلان مصداق ظلم بوده و ظلم قبیح ذاتی بوده و مورد تقبیح عقل است. ↑
- – النساء: ۵۸ ↑
- – «التمکین الکامل, و هو التخلیه بینها و بینه بحیث لاتخص موضعاً»، محقق حلی, شرایع الاسلام فی مسائل الحلال والحرام، جزء ۲, ص۳۴۷٫ ↑
- – «فان التمکین عباره عن حاله الحضور فی مقام اراده الزوج للاستمتاع» اراکی, ص ۷۴۲٫ ↑
- – کاتوزیان،ناصر پیشین ، ج ۱، ص ۲۲۸٫ ↑
- -ره پیک ،سیامک وجانباز،علی ، اثر تمکین عام در سقوط حق حبس زوجه ،فصلنامه نقد رای ،سال اول ،شماره اول،۱۳۹۱،ص ۴ ↑
- – Gerard Cornu Droit civil, La famille, ۲ème Edition, Montchrestien ۱۹۹۱, Paris, p. ۴۴ ↑
- – محقق حلی، شرائع الاسلام به نقل از جواهر الکلام ج ۳۱ ص ۲۰۲ ↑
- -لطفی ،اسد الله،حقوق خانواده،ج ۱،تهران:انتشارات خرسندی،۱۳۸۸ ،ص ۲۷۰ ↑
- -کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی خانواده، ص ۱۶۲ ↑
- -جعفری عابده ،بتول ،وظایف زوجین نسبت به همدیگر،نشریه طهورا ،شماره ۱۰ ،۱۳۹۰ ،ص ۱۱۲ ↑
- -ناصر کاتوزیان، حقوق مدنی خانواده؛ ص ۲۲ ↑
- – طباطبایی، محمد حسین، تفسیر المیزان ،ج۵، تهران: دار المکتب الإسلامیه، چ۴، ۱۳۶۲ هـ ش،ص ۲۲۴ ↑
- -نسا /۱۹ ↑
- – بحار ج ۱۰۳ ص ۲۲۶ ↑
- – المجلسی، محمدباقر، بحار الأنوار، تهران: المکتبه الإسلامیه، ۱۳۸۴ ق، ج ۱۰۳ ،ص ۳۸۹ ↑
- – همان، ص۳۸۵ ↑
- – جعفری لنگرودی، محمدجعفر، ص ۱۵۸ ↑
- – صفائی، حسین؛ امامی، اسدالله، حقوق خانواده، ج۱، ص۱۶۱ ↑
- -قرآن کریم، نساء، آیه ۳: إن یرید اصلاحاً یوفق الله بینهما. ↑
- – کاتوزیان، ناصر، حقوق مدنی خانواده، ص ۱۶۱ ↑
- – امامی، اسد الله، حقوق خانواده، تهران: دانشگاه تهران، ۱۳۷۲،ص ۴۳۰ ↑
- – محقق داماد، سید مصطفی، حقوق خانواده، همان ، ص۲۸۷ ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1399-12-19] [ 12:49:00 ب.ظ ]
|