پایان نامه: ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ سبک رهبری و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﺮ ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ (ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ واﺣﺪﻫﺎی ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎی ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ، ﺗﻬﯿﻪ و ﺳﺎﺧﺖ ﻧﻔﺘﯽ اﯾﺮان) |
ﺗﺎﺑﺴﺘﺎن 1390
در متن زیر کلمه ﻧﯿﺖ به علت اشکال در برنامه نویسی سایت ﻧﯿﺖ نمایش داده می شود
عذرخواهی می کنم
ﭼﮑﯿﺪه
داﻧﺶ ﯾﮑﯽ از ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬارﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ در دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻣﺰﯾﺖ رﻗﺎﺑﺘﯽ در دﻧﯿﺎی اﻣﺮوز اﺳﺖ و از آن ﺑﻪ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﺘﻐﯿﺮ رﺷﺪ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ در ﻋﺼﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﯾﺎد ﻣﯽ ﺷﻮد. ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎ ﺑﺮای دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در اﻗﺘﺼﺎد، ﺑﺎﯾﺪ داﻧﺶ درون ﺧﻮد را ﺳﺎزﻣﺎن دﻫﻨﺪ. ﯾﮑﯽ از ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ اوﻟﻮﯾﺖ ﻫﺎ در ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﯽ داﻧﺶ، ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﺑﯿﻦ اﻓﺮاد در ﺳﺎزﻣﺎن اﺳﺖ. از زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ اﻧﺒﺎﺷﺖ داﻧﺶ ﯾﮏ ﻣﺸﺨﺼﮥ ارﺛﯽ اﻧﺴﺎن اﺳﺖ(داوﻧﭙﻮرت و ﭘﺮوﺳﺎک،(1998، رﻓﺘﺎر ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﺷﻮد ﺗﺎ اﯾﻨﮑﻪ ﺗﺤﮑّﻢ ﺷﻮد . در ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ اﮐﺜﺮ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺧﻮد را ﺑﺮ ﻋﻮاﻣﻞ ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ و ﺳﺨﺖ اﻓﺰاری ﺗﺴﻬﯿﻞ ﮔﺮ ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﻗﺮار داده اﻧﺪ، ﺗﻌﺪاد اﻧﺪﮐﯽ ﺑﻪ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺤﺮک ﻫﺎی ﺗﺸﻮﯾﻘﯽ ﺑﺮ ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﭘﺮداﺧﺘﻪ اﻧﺪ. رﻫﺒﺮان ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬارﺗﺮﯾﻦ اﻓﺮاد از ﻧﻈﺮ اﻧﮕﯿﺰﺷﯽ در ﺳﺎزﻣﺎن، ﻧﻘﺸﯽ ﻣﻬﻢ در ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎی ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ دارﻧﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﯾﮑﯽ از اﻫﺪاف اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮرﺳﯽ ﭼﮕﻮﻧﮕﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺳﺒﮑﻬﺎی رﻫﺒﺮی ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺮ ﻧﯿﺖ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ اﺳﺖ. از ﺳﻮﯾﯽ دﯾﮕﺮ در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﺴﻬﯿﻞ ﮔﺮ راﺑﻄﮥ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی و ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪه اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﮐﯽ از ﺗﺎﯾﯿﺪ اﯾﻦ راﺑﻄﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.
اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ از ﻧﻈﺮ ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻣﻨﻈﺮ ﻣﺎﻫﯿﺘﯽ، ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﺑﻮده ﮐﻪ ﻃﯽ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮردی در ﭼﻬﺎر ﺷﺮﮐﺖ ﭘﯿﺸﺮو و ﻓﻌﺎل در زﻣﯿﻨﻪ ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ-ﺗﻬﯿﻪ و ﺳﺎﺧﺖ ﻧﻔﺘﯽ اﯾﺮان ﺻﻮرت ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﺮﻣﻮل ﮐﻮﮐﺮان ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ 125 ﻧﻔﺮ ﺑﺮآورد ﺷﺪ ﮐﻪ ﭘﺲ از ﺗﻮزﯾﻊ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻫﺎ در ﻣﯿﺎن ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﺎن و ﻣﺪﯾﺮان ﺣﻮزه ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت، در ﻧﻬﺎﯾﺖ 141 ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﺪه ﺑﺪﺳﺖ آﻣﺪ و داده ﻫﺎ ﺗﻮﺳﻂ دو ﻧﺮم اﻓﺰار SPSS و ﻟﯿﺰرل ﻣﻮرد ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺖ.
ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﮐﯽ از ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ دار ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﺑﺮ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ دار ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﺮ ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ در ﺳﻄﺢ اﻃﻤﯿﻨﺎن 95 درﺻﺪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪﻫﻤﭽﻨﯿﻦ. ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮدﯾﺪ ﮐﻪ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﻣﺪﯾﺮ ﺑﯿﺶ از آﻧﮑﻪ ﺑﺮ ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺮ روی ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﺑﻮده و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺗﺴﻬﯿﻞ ﮔﺮ راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی و ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﻋﻤﻞ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ. در ﻣﯿﺎن ﺳﺒﮑﻬﺎی رﻫﺒﺮی، ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل ﮔﺮا دارای ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﯽ دار و ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی اﻧﻔﻌﺎﻟﯽ دارای ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻨﻔﯽ و ﻣﻌﻨﯽ دار ﺑﺮ روی ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﻫﺴﺘﻨﺪ . وﺟﻮد راﺑﻄﻪ ﻣﻌﻨﯽ دار ﻣﯿﺎن ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﺗﺒﺎدل ﮔﺮا و ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ ﺑﻪ اﺛﺒﺎت ﻧﺮﺳﯿﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﺸﺨﺺ ﮔﺮدﯾﺪ ﮐﻪ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل ﮔﺮا ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﻮﺛﺮﺗﺮﯾﻦ و ﻓﻌﺎل ﺗﺮﯾﻦ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی اﻟﮕﻮی ﺗﻤﺎم ﻋﯿﺎر ﺑﺎس و آووﻟﯿﻮ، ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮ((+ 0. 76 را ﺑﺮ روی ﺑﻌﺪ راﺑﻄﻪ ای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ دارا اﺳﺖ و ﺑﻌﺪ راﺑﻄﻪ ای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻧﯿﺰ در ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ﺑﺎ دو ﺑﻌﺪ دﯾﮕﺮ ﺳﺎﺧﺘﺎری و ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ، ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮ((+ 0.47را ﺑﺮ روی ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ دارد. ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی اﻧﻔﻌﺎﻟﯽ-ﻏﯿﺮ ﻣﻮﺛﺮ و ﻣﻨﻔﻌﻞ ﺗﺮﯾﻦ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی اﻟﮕﻮی ﺗﻤﺎم ﻋﯿﺎر- ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﻨﻔﯽ((- 0.95 ﺧﻮد را ﻧﯿﺰ ﺑﺮ روی ﺑﻌﺪ راﺑﻄﻪ ای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﯽ ﮔﺬارد. در اﻧﺘﻬﺎ ﻧﯿﺰ ﻣﺤﺪودﯾﺖ ﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ، ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدات ﮐﺎرﺑﺮدی و ﭘﯿﺸﻨﻬﺎدات ﺑﺮای ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت آﺗﯽ اراﺋﻪ ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ.
واژﮔﺎن ﮐﻠﯿﺪیﺳﺒﮏ: رﻫﺒﺮی، ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ، ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت.
ﻓﻬﺮﺳﺖ ﻣﻄﺎﻟﺐ
ﻓﺼﻞ اول………………………………………………………………………………………………….. 1
-1-1 ﻣﻘﺪﻣﻪ 2………………………………………………………………………… …………………………..
-2-1 ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻣﻮﺿﻮع و ﺑﯿﺎن ﻣﺴﺎﻟﻪ…………………………………………………………………….. 2
-3-1 اﻫﻤﯿﺖ و ﺿﺮورت ﺗﺤﻘﯿﻖ………………………………………………………………………….. 4
-5-1 ﭘﯿﺸﯿﻨﻪ ﺗﺤﻘﯿﻖ…………………………………………………………………………………….. ..6
-4-1 ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ………………………………………………………………………………… 8
-6-1 ﺗﻌﺮﯾﻒ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎ 10……………………………………………………. …………………………..
-1-6-1 ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی………………………………………………………………………………. 10
-2-6-1 ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ……………………………………………………………………………. 10
-1-2-6-1 ﺑﻌﺪ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ……………………………………………………… . 10
-2-2-6-1 ﺑﻌﺪ راﺑﻄﻪ ای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ……………………………………………………… .. 11
-3-2-6-1 ﺑﻌﺪ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ……………………………………………………… .. 11
-3-6-1ﯿﻧﺖ ﺑﺮای رﻓﺘﺎر……………………………………………………………………………. 11
-4-6-1 داﻧﺶ……………………………………………………………………………………….. 12
-5-6-1 ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ……………………………………………………………………………….. 12
-7-1 ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ 12……………………………………………………….. …………………………..
-8-1 ﻗﻠﻤﺮو ﺗﺤﻘﯿﻖ……………………………………………………………………………………… 13
-1-8-1 ﻗﻠﻤﺮو ﻣﻮﺿﻮﻋﯽ و زﻣﺎﻧﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ……………………………………………………………… 13
-2-8-1 ﻗﻠﻤﺮو ﻣﮑﺎﻧﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ…………………………………………………………………………. 14
ﻓﺼﻞ دوم………………………………………………………………………………………………… 15
-1-2 ﻣﻘﺪﻣﻪ……………………………………………………………………………………………… 16
-2-2 رﻫﺒﺮی……………………………………………………………………………………………. 16
-3-2 ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی……………………………………………………………………………………. ..17
-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی رﻫﺒﺮی……………………………………………………………………………….. 18
-1-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت ﻓﺮدی رﻫﺒﺮی……………………………………………………….. 18
-2-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﺧﺼﻮﺻﯿﺎت رﻓﺘﺎری رﻫﺒﺮی…………………………………………………….. . 20
-1-2-4-2 ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت داﻧﺸﮕﺎه اﯾﺎﻟﺘﯽ اوﻫﺎﯾﻮ………………………………………………………. .. 20
-2-2-4-2 ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت داﻧﺸﮕﺎه ﻣﯿﺸﯿﮕﺎن…………………………………………………………… 21
-3-2-4-2 ﺷﺒﮑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ(رﻫﺒﺮی) ﯾﺎ ﺳﺒﮏ ﺳﻨﺞ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ……………………………………….. 22
-4-2-4-2 ﺳﯿﺴﺘﻤﻬﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻟﯿﮑﺮت………………………………………………………….. 22
-3-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻫﺎی ﻣﻮﻗﻌﯿﺘﯽ و اﻗﺘﻀﺎﯾﯽ……………………………………………………………… 23
-1-3-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ اﻗﺘﻀﺎﯾﯽ ﻓﯿﺪﻟﺮ…………………………………………………………………. 24
-2-3-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ ﻣﺴﯿﺮ – ﻫﺪف…………………………………………………………………. 24
-3-3-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ ﭼﺮﺧﻪ زﻧﺪﮔﯽ ﯾﺎ رﻫﺒﺮی وﺿﻌﯿﺘﯽ………………………………………………. 26
-4-4-2 آﺧﺮﯾﻦ دﯾﺪﮔﺎﻫﻬﺎ درﺑﺎره رﻫﺒﺮی…………………………………………………………….. 27
-5-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ رﻫﺒﺮی ﻓﺮه ﻣﻨﺪ (ﮐﺎرﯾﺰﻣﺎﺗﯿﮏ)……………………………………………………….. 27
-6-4-2 ﻧﻈﺮﯾﻪ رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل ﮔﺮا و ﺗﺒﺎدل ﮔﺮا………………………………………………………… 29
-7-4-2 اﻟﮕﻮی رﻫﺒﺮی ﺗﻤﺎم ﻋﯿﺎر…………………………………………………………………….. 32
-1-7-4-2 ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل ﮔﺮا……………………………………………………………… 33
-1-1 -7-4-2 ﻣﺆﻟﻔﻪ ﻫﺎی رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل ﮔﺮا 33
-2-7-4-2 ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﺗﺒﺎدل ﮔﺮا……………………………………………………………… 35
-1-2 -7-4-2 ﭘﺎداش ﻣﺸﺮوط 36
-2-2 -7-4-2 ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮﻣﺒﻨﺎی اﺳﺘﺜﻨﺎء(ﻓﻌﺎل) 36
-3-7-4-2 ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی اﻧﻔﻌﺎﻟﯽ / اﺟﺘﻨﺎﺑﯽ……………………………………………………… 37
-1-3 -7-4-2 ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮﻣﺒﻨﺎی اﺳﺘﺜﻨﺎ (اﻧﻔﻌﺎﻟﯽ) 38
-2-3 -7-4-2 ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﯽ ﻗﯿﺪ و ﺑﻨﺪ (ﻋﺪم ﻣﺪاﺧﻠﻪ ﮔﺮ) 38
-5-2 ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ 39…………………………………………………………… …………………………..
-1-5-2 ﺗﺌﻮری ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻟﯿﻦ 42………………………………………………………… (1982)
-2-5-2 ﺗﺌﻮری ﭘﯿﻮﻧﺪﻫﺎی ﺿﻌﯿﻒ ﮔﺮاﻧﻮﺗﺮ 42…………………………………………………… (1985)
-3-5-2 ﺗﺌﻮری ﺷﮑﺎف ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺑﺮت 43……………………………………………………… (1992)
-4-5-2 ﻣﺪل ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﭘﺎﮐﺴﺘﻮن 43…………………………………………………… (1999)
-5-5-2 ﻣﺪل ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ اﺳﺘﻮن 43……………………………………………………… (2001)
-6-5-2 ﭼﺎرﭼﻮب ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻓﮑﺮی در ﺳﺎزﻣﺎن (وﻧﺪاﯾﯽ ،44…………….. ( 2007
-7-5-2 ﻣﺪل ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻫﺴﻠﯽ و ﻫﻤﮑﺎران(44……………………………………………. (2007
-8-5-2 ﻣﺪل ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﮔﺎدرﻫﺎم و ﻫﻤﮑﺎران 44………………………………………… (2007)
-9-5-2 ﭼﺎرﭼﻮب ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻣﺸﺘﺮک و اﻋﺘﺒﺎر ﻣﺸﺘﺮک (ﺷﻬﺮت ﻣﺸﺘﺮک) واﯾﺪﻣﻦ و ﻫﻤﮑﺎران 45 (2006)
-10-5-2 ﻣﺪل ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﻧﺎﻫﺎﭘﯿﺖ و ﮔﻮﺷﺎل – (1998) ﭼﺎرﭼﻮب ارزﯾﺎﺑﯽ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در ﺳﺎزﻣﺎن 45
-1-10-5-2 ﺑﻌﺪ ﺳﺎﺧﺘﺎری………………………………………………………………………. 46
-2-10-5-2 ﺑﻌﺪ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ……………………………………………………………………….. 48
-3-10-5-2 ﺑﻌﺪ راﺑﻄﻪ ای……………………………………………………………………….. 50
-6-2 داﻧﺶ 54……………………………………………………………………….. …………………………..
-7-2 ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ داﻧﺶ 55………………………………………………………………. …………………………..
-8-2 ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ…………………………………………………………………………………….. .57
-9-2 اﻫﻤﯿﺖ ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ………………………………………………………………………………. 59
-10-2 ارﺗﺒﺎط ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ………………………………………………………… 60
-11-2 ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت……………………………………………………………………………….. 61
-12-2 ﻣﺪل ﺗﺌﻮری رﻓﺘﺎر ﻣﻨﻄﻘﯽ……………………………………………………………………….. 62
-13-2 ﻣﺪل رﻓﺘﺎر ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺷﺪه…………………………………………………………………… 64
-14-2 ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ ﺗﺤﻘﯿﻖ 65……………………………………………………… …………………………..
ﻓﺼﻞ ﺳﻮم………………………………………………………………………………………………. 73
-1-3 ﻣﻘﺪﻣﻪ 74………………………………………………………………………. …………………………..
-2-3 روش ﺗﺤﻘﯿﻖ……………………………………………………………………………………. ..75
-3-3 ﻓﺮآﯾﻨﺪ دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻣﺪل ﻣﻔﻬﻮﻣﯽ 79……………………………………………. …………………………..
-4-3 روﺷﻬﺎی ﮔﺮدآوری اﻃﻼﻋﺎت…………………………………………………………………….. 79
-1-4-3 ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪای………………………………………………………………………… 79
-2-4-3 ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﻣﯿﺪاﻧﯽ…………………………………………………………………………….. 79
-5-3 ﺳﺎﺧﺘﺎر ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ………………………………………………………………………………… 80
-6-3 رواﯾﯽ و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ……………………………………………………………………….. 82
-1-6-3 رواﯾﯽ (اﻋﺘﺒﺎر)………………………………………………………………………………. 82
-2-6-3 ﭘﺎﯾﺎﺋﯽ (ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﻋﺘﻤﺎد)………………………………………………………………………. 83
-7-3 ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری 85………………………………………………………………. …………………………..
-8-3 ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری…………………………………………………………………………………….. 85
-9-3 ﻧﺤﻮه ﺟﻤﻊ آوری داده ﻫﺎ………………………………………………………………………… 87
-10-3 روش ﻫﺎی ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ داده ﻫﺎ…………………………………………………………….. 87
-1-10-3 روش ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ…………………………………………………………………………….. 87
-2-10-3 روش ﺗﺤﻠﯿﻠﯽ و اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ…………………………………………………………………. 87
-1-2-10-3 ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ……………………………………………………………………….. 88
-1-1-2-10-3 ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ . 88
-2-1-2-10-3 ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪی 89
ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم 90………………………………………………………………………. …………………………..
-1-4ﻣﻘﺪﻣﻪ………………………………………………………………………………………………. 91
-2-4 آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ…………………………………………………………………………………… .. 92
-1-2-4 ﺟﻨﺴﯿﺖ……………………………………………………………………………………. 92
-2-2-4 ﺳﻦ…………………………………………………………………………………………. 93
-3-2-4 ﻣﯿﺰان ﺗﺤﺼﯿﻼت……………………………………………………………………………. 94
-4-2-4 ﺳﺎﺑﻘﻪ ﮐﺎر…………………………………………………………………………………… 95
-3-4 آﻣﺎر ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﮔﻮﯾﻪ ﻫﺎی ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﺷﺪه ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﺗﺤﻘﯿﻖ…………………….. 96
-4-4 ﺗﻮزﯾﻊ ﻓﺮاواﻧﯽ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی 101…………………………………………….. …………………………..
-5-4آﻣﺎر اﺳﺘﻨﺒﺎﻃﯽ……………………………………………………………………………………. 102
-6-4 ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﯾﯿﺪی ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ…………………………………………………………. 102
-1-6-4 ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪی ﻣﺘﻐﯿﺮ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی 103…………………………….. …………………………..
-2-6-4 ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪی ﻣﺘﻐﯿﺮ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ……………………………………………… 107
-3-6-4 ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺗﺎﺋﯿﺪی ﻣﺘﻐﯿﺮ ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ……………………………………….. 110
-7-4 آزﻣﻮن ﻓﺮﺿﯿﺎت ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺗﻮﺳﻂ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺴﯿﺮ……………………………………………………… 113
-1-7-4 ﺑﺮرﺳﯽ ﭼﻬﺎر ﻓﺮﺿﯿﻪ اﺻﻠﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺴﯿﺮ اول 113………… …………………………..
-2-7-4 ﺑﺮرﺳﯽ ﻧﻪ ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻓﺮﻋﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺴﯿﺮ دوم 120…………… …………………………..
-3-7-4 ﺑﺮرﺳﯽ دﯾﮕﺮﻓﺮﺿﯿﺎت ﻓﺮﻋﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﺪل ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻣﺴﯿﺮ ﺳﻮم 132………. …………………………..
ﻓﺼﻞ ﭘﻨﺠﻢ 143………………………………………………………………………. …………………………..
-1-5 ﻣﻘﺪﻣﻪ……………………………………………………………………………………………. 144
-2-5 ﺧﻼﺻﻪ ﭘﮋوﻫﺶ…………………………………………………………………………………. 144
-3-5 ﺑﺮرﺳﯽ ﯾﺎﻓﺘﻪﻫﺎی ﭘﮋوﻫﺶ………………………………………………………………………. 146
-1-3-5 ﻓﺮﺿﯿﻪ اﺻﻠﯽ :1 راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ…………………………….. 146
-1-1-3-5 ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻓﺮﻋﯽ :1-1 راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی و ﺑﻌﺪ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ 147 ……………..
-2-1-3-5 ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻓﺮﻋﯽ :2-1 راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی و ﺑﻌﺪ راﺑﻄﻪ ای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ……… 148
-3-1-3-5 ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻓﺮﻋﯽ :3-1 راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی و ﺑﻌﺪ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ……… 149
-2-3-5 ﻓﺮﺿﯿﻪ اﺻﻠﯽ :2 راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ……………………. 149
-1-2-3-5 ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻓﺮﻋﯽ :1-2 راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺑﻌﺪ ﺳﺎﺧﺘﺎری ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ.150
-2-2-3-5 ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻓﺮﻋﯽ :2-2 راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺑﻌﺪ راﺑﻄﻪ ای ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ..151
-3-2-3-5 ﻓﺮﺿﯿﻪ ﻓﺮﻋﯽ :3-2 راﺑﻄﻪ ﻣﯿﺎن ﺑﻌﺪ ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و ﻧﯿﺖ ﺑﺮای ﺗﺴﻬﯿﻢ داﻧﺶ152
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-09-30] [ 11:24:00 ق.ظ ]
|